tisdag 2 december 2008

Ja... det är i alla fall en uppdatering...

Började läsa twilight i fredags, läste ut den i söndags. Började läsa uppföljaren new moon igår, läste ut den idag. Nu vill jag gå och köpa nästa, det här är illa, illa... egentligen är böckerna inte så himla bra, vampyrkoncepten är dåligt, men samtidigt är böckerna så himla beroendeframkallande. Det är något med spänningen, den udda situationen med en vanlig tjej och en vampyr som är förälskade och alla de situationer och konversationer som uppstår... Jag kan bara inte sluta... Sen är jag ganska bra på att bli besatt av saker i olika perioder, vilket de flesta som känt mig ett tag kan vittna om, menmen, det är trevligt iaf. Romantiska böcker för mig att längta efter att vara riktigt, riktigt kär... Och nu måste jag plugga.

Eurgh, jag ska inte dra hela listan på allt som finns att göra just nu, det görs obligatoriskt varje dag iaf, att verbalt dela med sig av sin arbetsbörda är en daglig vana i IB2 just nu känns det som ;P

Helgen var kul, firade David, vilket ledde till saker som jag och Koc iförda papper kring huvudet, mycket lekande med ett lila paketsnöre som begravdes under en fin ceremoni i Davids trädgård av mig och Meng senare, bevittnat av Lol (som däremot inte fick jordiga händer...), Berliner Kindl (grön öl) i ett horn som skickades runt (Snugglie ville desperat bli av med saken alltså...) och ett paket som David gissade innehöll en napp, vilket han och Snugglie skrattade åt, innan paket öppnades och det var en napp. Det stod David på den. Mycket fin. Sen sov Lol hos mig och följde med till kyrkan och träffade lite pensionärkompisar till mig. Första advent, mycket folk i kyrkan, mycket trevligt. Jag vann en kudde också. Yeaaah

Stina skulle bli världens läskigaste skräckfilmsregissör! Igår var alla på dåligt humör, men idag var folk lite gladare igen, åtminstone jag iaf. Det regnade hela dagen dock. Jag hade paraply och slapp dessutom cykla, så det var mycket bättre än vad det hade kunnat vara. Regn kan vara mysigt ibland. Min berättelse, som jag skrivit en del på den senaste tiden, börjar bli jättelång. Men den är kul att skriva. Och twilight är beroendeframkallande.

Osammanhängande, oh yes. Men en uppdatering.

2 kommentarer:

Meng sa...

Hahah obsessions javisst.. :P Jag har också såna perioder. Alice Wakefield, remember? xD Jag ska hitta en Edward åt dig i julklapp som du kan förfölja.

Anonym sa...

Höhö, aa. Ska också läsa dom. När jag är klar med skolan. Typ. Suck.