tisdag 30 december 2008

Jullov -08: Kaktusar, snoppskådespelare, Arkiv X, bröllop och Saudiarabien

Just nu är livet galet. Det är inte tråkigt, men det är galet. Här kommer en summering:
  • Secret Santa med kompisarna på skolavslutningen, höjdpunkten var Koc julklapp till David, som bestod av en kaktus med instruktioner om hur man ska ta hand om en kaktus, en intervju med Mr. Xerophyte (biology HL ftw), how to swordfight with your xerophyte & how to hug your xerophyte. Det var riktigt roligt...!
  • Åt på Viggos och såg på Twilight. Viggos var bra, det var inte Twilight. Scenerna utan Edward var bra, men Robert Pattinson kunde ju inte agera...! Nä, då är böckerna bättre. Förutom fyran, den är fruktansvärd.
  • Farmor och farfar kom på lillejulafton och sen firade vi julafton själva. Det var en väldigt mysig jul och julklapparna var fina =D Julen är mysig!
  • På juldagen åkte jag till Malmö central och för att träffa en människa från Colorado som hade med sig ett paket från Emma. Det tog typ fem minuter, kände mig lite kurir-aktig när jag hastigt fick en plastpåse med stort paket.
  • Badade med nästan alla min badankor, jag har många nu.
  • Gick upp jättetidigt på annandagen för att ta ett tidigt tåg upp till Uppsala och min mosters familj. Tanten bredvid mig på vägen upp klagade över alla invandrare i Södertälje, men annars sov jag mest.
  • Sjöng Abba-låtar på singstar med kusin och moster, det hade visst underhållningsvärde, vi hade roligt och lät roliga, i alla fall jag och moster ;) Hålla tonen, nääää...
  • Spelade Med Andra Ord med kusiner + moster, jag sa intelligenta saker som (om Atlantis): "Sjunken stad. Den sjönk." och min kusin sa (när hon skulle förklara Brad Pitt): "Snoppskådespelare"
  • Såg Yes! Man på bio, den var rolig faktiskt. Spillde massa popcorn.
  • Gick på tomtestigen, en stig mitt ute i skogen i Uppland där mina kusiner bor i sitt röda hus med vita knutar. På denna stig har folk i närheten satt massa tomtar överallt, vilket är jättemysigt, framförallt när hela skogen är helt frostig också.
  • Spelade kort med Micka och Pontus till sent på natten trots att jag skulle ta ett tidigt tåg morgonen efter. Vi fick väldigt intressanta titlar, jag är bl.a. förste brödrost, badanka, glödlampa, fiskhandlare, giraff och kondom.
  • Tog tåget hem, pratade i 1,5 timme med en 78-årig tant från Lund, det var trevligt, hon kanske kommer till kyrkan med mig nån gång.
  • En timme efter att jag kom hem kom resten av mammas släkt och vi bytte julklappar med dem. Jag var trött sen, det kan Lol intyga, jag lät inte sammanhängade när vi pratade i telefon.
  • Igår träffade jag Meng på stan, sen åkte jag till kyrkan på mamma och pappas spontanbröllop, som bestämdes typ tre timmar innan det skulle ske. Sen tog vi passfoton till saudiska visan, jag tittade inom burger king och sa hej till Arthur och Snugglie och sen shoppade jag i Malmö med Meng och Lol. Efter det åkte vi till Landskrona och såg på Arkiv X och jag åt pepparkaksdeg. Det var gott.
  • Mina föräldrar gifte sig igår. Okej, jag har redan nämnt det, men ändå, de gifte sig, jag har fortfarande inte smällt det, de är helgalna...! Hahaha, det var roligt, tur att Lasse är en så oerhört flexibel och bra präst =D
  • Jag fick intervju på University of Glasgow 28 januari, jag blev jättenervös, vilket inte var vad jag trodde skulle hända. Men nu har jag mejlat Aberdeen och St Andrews också och börjat kolla på flygbiljetter och hostels. Ingen av mina föräldrar kan följa med, men Snugglie kanske hänger på eftersom han vill kolla universiteten och inte har varit där än. Skulle vara kul! Jag hoppas allt löser sig, känns så viktigt...!
  • Den Saudiska ambassaden i Köpenhamn luktar mögel. Ska till Saudiarabien 4-10 januari mest troligt. Pappa ska kanske jobba på ett universitet som ska öppnas där i höst, så vi ska åka och kolla hur det är där. Jag skulle ändå inte bo där, men det verkar sjukt intressant att åka dit, så jag hänger på ;)
  • Ystad på nyår, ska bli mysigt.

Galet jullov, jättemycket händer...! Nu måste jag försöka hitta tid att plugga också =S

Inga kommentarer: