fredag 3 oktober 2008

Jaha, vad gör jag här?

Ja. Blogg. Varför? Ingen aning. Impuls. Har tråkigt. Ska ändra i en labbrapport, men jag fattar inte vad Annette menar, så, eh, vi får väl se hur det blir med det. Om två timmar måste jag ha lämnat in den. Jag skjuter upp saker, oh yes. Och jag skriver med limegrön text så den här bloggen är redan körd.

Tiden försvinner hastigt förbi
I sista minuten fylls jag av freni
För allt som inte blivit gjort
Väntar hotfullt när tid försvinner bort
Väntar på sista minutens tvång
Som jag önskar att slippa någon gång
Men eftersom jag känner mig
Tror jag inte det ögonblicket kan infinna sig
Och även om tiden bara rinner ut
Så löser sig nog allting magiskt till slut

Yay för fem-minuters dikt. Haha. Det går aldrig väl. Varför skriver jag alltid när jag har tråkigt?

Berlin var inte tråkigt. Berlin var kuuuuuul! En snabb summering:

  • Buss med konstiga sagor, alla hade gonorré, där var Basehunter, kor, Bert Karlsson, jag var en genmanipulerad fisk, Stina en polsk prostituerad, alla dog, Britney Spears dog många gånger och geten Hugo är homosexuell.
  • Sov på Ems

  • Unter den Linden och massa saker därkring. Brandenburger Tor, Holocaust monument, Soviet WWII monument, god sallad på Block House, äcklig chai latte (!!!!!) och white chocolate mocca på Starbucks (HUR KAN MAN GÖRA SÅ!?)

  • Cocktailbar med några klasskompisar jag inte brukar umgås med. Trevligt. Sen till F10 med ännu mer klasskompisar. Också trevligt.

  • Folk som shottade jägermeister. Folk var ute och gick lite. Kvällen blev lite utflippad, men det var ändå en väldigt bra första dag. Snackade en del med Carro, gillar henne. Har umgåtts en del med folk jag inte brukar umgås med på den här resan, vilket är skitkul! Alltid kul att snacka med "nya" människor ;)

  • Området där Hitlers kansli och bunker låg. Det enda som finns kvar är en del av källaren som nu är del av tunnelbanestationen. Där kansliet låg säljer de Pekinganka. Vi kollade också snabbt vid Checkpoint Charlie och en gammal nazistbyggnad.

  • Lunch på Starbucks, bättre tur med kvaliteten den gången

  • Ganska segt museum om the airlift och sen stasis högkvarter. 91 000 jobbade för stasi samtidigt jämfört med 16 000 för gestapo. Det tyckte jag faktiskt var väldigt intressant

  • Depptur med Stina, David, Araneya, Snugglie, Koc(i), Ben och Velko till Berlins wannabe-Rosengård. Var var sjukt pepp men det var inte särskilt deprimerande. Jag och Stina hittade en jättegullig bebis på tåget, den blev chockad av Velko. Det var en riktigt rolig spårvagnstur! Vi fick gå av vid slutstationen ("What now?") där Berlin typ tog slut. Det var nog det mest deprimerande. Jag och Stina vinkade åt folk på vägen tillbaka (för vår spårvagn var fast ett tag), en kille gav oss fingret. Himla otrevlig typ.

  • Shoppade badankor, magiska benvärmare och provade balklänningar och Halloweenkostymer för barn med Stina.

  • Gick och åt med typ 12 pers, det var kul

  • Hela gruppen stack till cocktailbaren, det var trevligt. Flying Kangaroo är lätt roligaste namnet på en drink...

  • Efterfest i F10, också kul. Jag var nykter men lyckades trilla av en säng (och Stina) utan mening samt knuffa till Araneya som spillde ner sig själv och sin säng. Jag är bra på sånt

  • Dan efter, hangover in the Bunker, folk var bakfulla och/eller väldigt trötta och där var dålig luft. Komiskt! Men lätt det mest intressanta vi var på!

  • Berlinmuren. Alla var trötta. Sen gick jag med Snugglie, David, Koc, Velko och sedan Ems också och shoppade. Köpte mössa och halsduk i knallgrönt. Blev glad. Snugglie och Koci köpte också hatt. Koc hatt blev populär. Snugglie sa att jag såg ut som en cartoon character i min mössa. Jag tog det som en komplimang.

  • Vi tappade bort Velko

  • Åt med nästan hela gruppen på härligt italienskt ställe och gick sen till en irlänsk pub. Det var jättekul! Underbara människor i klassen ju!

  • Random saker: Stina på i hissen där det stod "drücken" - Titta, hissen är också drucken! och på puben, Snugglie: I wan' a kilkenny, Stina: Who do you wanna kill? People: KILKENNY, Stina: Who's Kenny? Alex: *points at Stina's beer* Kilkenny... Och på väg från puben köpte Kriss 18 hot wings från KFC och Emma pommes. Jag slog i huvudet i en trappa (även nu nykter) när jag och Madde tog luft ute. Kul kväll =)

  • Bussen hem var tre timmar försenad. Typ 12-13 timmar resande. Heh.
  • Lekar på bussen, geografi, nördigt men kul.

  • Araneyas lunch på färjan ägde

  • Jag snubblade på den tydligt markerade kanten på färjan som jag inte såg och trillade. Nykter, fortfarande

  • Inhandlade duschkräm och hudlotion i Berlin för det luktade gott och var billigt. Köpte också en glad tröja <3

  • Har insett att vår klass är ännu bättre än jag trodde =)

Typ en massa annat hände också men jag pallar inte skriva mer. Lägger nog upp en hel del bilder på bilddagboken sen. Idag stavade jag fel till bokstaven m. Jag har varit lite trött. Det har de flesta, haha. Den här helgen är det kemiplugg som gäller som in i. Dumma prov och labbrapport till på tisdag. Jaja. Det löser sig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fett det låter med Berlin. Var det alltså i Kreuzberg ni var, eller finns det något annat "Berlins-Wannabe-Rosengård"? Lite på att jag kommer läsa denna bloggen...

Anonym sa...

höhö fan vad pinsamt med citaten. men ohwell, en grymt trevlig resa :)

Alex sa...

Det var jättekul Stina! Åtminstone berättade jag om alla pinsamma grejer jag lyckades göra också, så du är inte ensam iaf ;) Yes, underbar resa!
Och tack Johan! Jättekul med läsare! (samma till dig Stina, känns lönt att ha en blogg då =)) Vi var i Hohenschönhausen, det ligger typ i gamla Östberlin, kvarter efter kvarter av höga, tråkiga hus. Men som sagt inte lika depp som vi trodde ;)

Anonym sa...

Varför dyker Bert Karlsson upp överallt, skriver du dikter Alexandra? Och varför påminner detta mig om Gamleby?
Hej Alexandra
/Mathias