måndag 13 oktober 2008

Vardag

Idag gjorde Emma min dag, (direktöversättning av "make my day" oh yes) hon gav mig en badanka bara sådär. Det gjorde mig jätteglad, jag älskar badankor =) Så nu har jag en söt anka med examenshatt (IB-anka!) i mitt skåp och blir glad när jag öppnar skåpet. Det är lite som när jag fått badankor av Johan utan anledning, det är en rolig överraskning. Tack Emma =)
Idag var en bra och en dålig dag. Jag var trött. Fem timmars sömn två nätter i rad är faktiskt en dålig idé, men något som plågar flera IB2:or för tillfället. Kaffet hjälpte bara tillfälligt. På engelskan sa Katarina att jag såg jättetrött ut, och typ blek och svimfärdig. Jag visste att det var en dålig idé att inte ha läppstift och rouge. Suck. Jag vet inte hur många gånger jag har fått den kommentaren. När man bara har på sig svart/jätteklara färger så kan man inte vara blek... Folk tror alltid man är sjuk. Men sånär som på trötthet har jag mått bra.

Fikade med Jojo efter skolan, ALLDELES för länge sen! Underbar, underbar människa. Och kemin idag var helt utflippad, jag vet inte hur mycket Meng och jag skrattade! "Complete combustion of bacon pig" var titeln på en uppgift vi lämnade in. Fy vilken konstig lektion...! Men rolig, mycket rolig.
Interactive oral med Maria och Anna, och precis innan fick Anna peptalk och psykologisk analys av Bodil, som är, typ, städerska eller nåt sånt. Hon klagade jättemycket över HP-eleverna också. Det var roligt.
I helgen hade jag Meng och Lol här, det var också roligt. Vi lagade grönsaksgratäng och gott kryddad lax och tittade på Breakfast at Tiffany's (underbar!), Svanprinsessan (vad kan man säga... man kan skratta åt den) och några avsnitt Arkiv X (som jag typ tycker jättemycket om nu...) När vi sprang runt i trädgården halkade jag med benen åt vars ett håll och när jag kom upp kom Meng fram mot mig samtidigt och vi frontalkrockade. Mycket fail. Men det var en väldigt bra kväll/natt iaf. Sen dan efter var vi jättesega, vilket jag har varit idag också. Men jag bestämde mig för att börja träna, så jag skaffade terminskort på Gerda och gick på baspass i yoga igår. Efter kvällar av plugg framför datorn tyckte min kropp jättemycket om mig för att jag sträckte ut den. Jätteskönt. Märktes att vi tränade lite i våras faktiskt, baspasset var ganska enkelt. Det kändes också bra. Annars är det väl plugg som gäller nu, oh yes. Och sömn. Förhoppningsvis.

Jag gillar att cykla hem genom högar av färgglada löv och se löv som faller från träden. Det är väldigt vackert. Jag undrar var jag är nästa år när löven faller. Och året efter det. Det ska bli spännande att se.

1 kommentar:

O sa...

you're welcome <3