onsdag 8 oktober 2008

Livet, eller bristen därav

Skickade precis in min UCAS-ansökan. Leeskigt. Förhoppningsvis vill nån ha mig... Annars är det plugg, plugg, plugg som gäller nu. Extended essay tills på fredag, har fortfarande bara gjort en fjärdedel. Men jag ska lägga mig tidigt ikväll och sen är jag pepp på att va uppe jättelänge imorrn, dricka kaffe och skriva som in i! Final draft kommer bli min räddning, oh yes. Men extrapoängen spelar inte så himla stor roll, jag känner att jag måste prioritera lite. Usch. Kemiplugg i helgen och misslyckat prov igår. Isch. Var så fokuserad på det att jag helt hade glömt bort att vi skulle kolla fronter för att se vad vi skulle göra till dagens lektion i psykologi. Insåg i morse att vi skulle hålla presentationer idag, jag hade fått om "general disorders and panic attacks", och eftersom jag gillar sånt så insåg jag att jag faktiskt läst om panic attacks på wikipedia nyligen (jag skulle kunna tänka mig att jobba med traumatiska och stress-relaterade problem, så det är inte bara random nördighet, jag lovar! *tittar menande på Meng*) och improviserade. Det var ändå bara en kort presentation och det fungerade bra. Jag roades rätt rejält av detta. Dessutom var jag helt skakig under psykologin, lite pga presentation men mest pga av väldigt starkt kaffe som druckits på morgonen för att hjälpa till med ett extended essay-experiment. Sen hade vi debatt mellan natural sciences och social sciences på TOKn. Ganska lustig dag egentligen. Ganska onödigt blogginlägg egentligen, men det började se så tomt ut här...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå titta menande på mig. Och även om jag har sagt något om din nördighet så är det faktiskt berättigat eftersom jag är så o-nördig man kan bli, och därför har jag rätt att driva med din nördighet :P

Alex sa...

Ja, du är nog helt klart den mest onördiga människa jag känner, det var absolut precis det jag menade också ;)